24 października 2022 Biznes Biznes i finanse Praca 0

Witryny sklepowe mają jedynie kilka sekund na to, aby przykuć uwagę potencjalnego klienta oraz wpłynąć na niego w taki sposób, by zdecydował się wejść do punktu sprzedażowego. Z tego względu aranżacja witryn sklepowych polega na precyzyjnie określonych zasadach. Pozwalają one na wykreowanie takiego wyglądu witryny, aby działała w sposób marketingowo-sprzedażowy na konkretnych odbiorców.

Profesjonalna aranżacja wystaw

aranżacja wystaw sklepowychNiewątpliwie profesjonalnie wykonana aranżacja witryn jest złożonym oraz wielopoziomowym procesem. Polega on między innymi na tym, iż precyzuje się grupę odbiorców, wybiera odpowiednią stylistykę, design i aranżację przestrzenną, a także dobiera prawidłowe materiały czy tworzy klimatyczną scenerię świetlną. Niejednokrotnie wygląd wystawy sklepowej jest planowany już na etapie kreowania kolekcji asortymentu. Bardziej wymagające oraz nowatorskie projekty mogą bowiem wymagać poświęcenia większej ilości czasu na przygotowanie, a także dobrania dodatkowych materiałów POS czy elementów scenograficznych. Niezwykle ważna jest prawidłowo przygotowana aranżacja wystaw sklepowych. Współczesne witryny sklepowe stanowią element sztuki przekazu, kreacji, jak również różnorodności form. Mogą  one zachwycać, intrygować i tym samym zachęcać do zakupów. Niemal siedemdziesiąt procent decyzji zakupowych w sklepach stacjonarnych jest podejmowanych pod wpływem impulsu, dlatego warto postawić na przemyślane aranżacje witryn.

Właściwie zaprojektowana witryna sklepowa stanowi idealny początek drogi zakupowej klienta, który jest w stanie napędzać impulsowe zakupy. Fundamentem w tym przypadku jest sprecyzowanie grupy docelowej. Inna aranżacja zostanie przygotowana do promowania sklepów z rzeczami dla dzieci, a inna w sklepach sportowych. Oprócz tego, produkty wybrane w celu promowania w witrynach nie powinny być zbyt różnorodne.